fredag 15 januari 2010

Första veckan i Grottekvarnen...


Äntligen fredag kan jag lugnt säga. Den här veckan blev mera seg än jag hade räknat med. Två nätter med dålig sömn är nog den största boven i dramat. Håller på med bokslut på jobbet samtidigt som jag försöker få detaljbudgeten färdig så att vi kan köra in den i redovisningen. Som vanligt händer en massa under resans gång så dagarna blir inte alls vad jag hade tänkt mig. Men det är ju också det som är lite av tjusningen med jobbet.Att det inte är samma lika, hela tiden.

Marlon ringde och berättade att han hade en stalker??? Jag blev alldeles tyst och undrade, vem i hela världen när han berättade att det var Frida som hängde honom i hasorna. Frida är min brittiska korthår som egentligen heter Saffranskattens Cayenne. Hon är född den 7 februari 2007 och någon dag kring det datumet skall hon bli mamma. Hon sitter här bredvid tangentbordet och putsar sig. Helst vill hon ha det som huvudkudde men matte tycker inte att det fungerar så bra då. Konstigt?!

Det är så spännade med kattungarna. Eftersom det är första raskatten jag äger så är det ju lite mer pyssel. Jag kommer att fortsätta här med rapporter om hur det går.

Det var väl allt från Södersvik idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar