söndag 17 januari 2010

Helger är så korta!

Den hett efterlängtade helgen är snart slut och jag sitter här och undrar var tiden tar vägen. Hann typ hälften av vad jag hade tänkt mig. Renoveringsarbetet har hittills tagit 2 dagar i anspråk i stället för den beräknade 1 dag. Då har jag ändå fått en del hjälp från Marlon och Eric. Vi har rivit ner tapeter eftersom de var så otroligt dåligt limmade. Var rädd att de skulle släppa när jag limmade upp nästa omgång. Det blir en del remsklistring i hörnen, tvättning och målning av taket och bättring av målning innan jag kan börja med att sätta upp Easycover. Sen skall även väggarna målas. Då återstår det att bestämma sig för färgen till väggarna.

Skulle ha hälsat på Maria, men tiden... Som tur är hade hennes helg också krymt ihop. Vi har väl en tendens att vara för optimistiska när vi "planerar". Man kan kanske inte kalla det planera när tidsfaktorn är en grovt felbedömd faktor? Hela tiden...hahaha...

Soffan är i stort sett såld. Vilket är bra eftersom jag har beställt en ny.

Frida är ständigt närvarande när jag skall fixa med något. Hon sitter på första parkett och studerar matte ingående. Nefallande tapetbitar blir till fjärilar som går att jaga och tomma kartonger till mörka, spännande grottor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar