torsdag 21 januari 2010

Kattungar 50


Nu har det gått ca 50 dagar och Frida är fortfarande lika smal. Hon ligger här som vanligt och trycker på tangenterna. Juvrena börjar bli tjocka och Marlons äldsta som Johnny konstaterade att: Här ska det bli kattungar! :) Det är inte långa stunder hon vill vara ute nu. Tycker nog att det är för kallt trots att småfåglarna lockar vid fågelbordet. Hon försöker trigga igång Bosse på små lekar och han är måttligt intresserad. Så det blir hela havet stormar på egen hand för Frida. Sen gör hon mig sällskap i allt jag håller på med förstås.

Tjejerna på jobbet håller på och beställer fröer som bäst nu. I helgen ska jag skicka iväg beställningen. Vi går mot ljusare tider och det känns så skönt även om vintern är vilsam i sig. Ska inventera mina egna insamlade fröer. Några kan jag säkert dela med mig av. Bästa frösådden om man räknar till antalet plantor för perenner är nog Midsommarkullan. Otroligt tacksam och så fin med sin varmt gulorange färg. Det är den som syns på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar