tisdag 9 februari 2010

Oj då...

Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist. Har hållit på med renovering och tiden har inte räckt till.

I helgen hade jag barnbarnet Noah här. Vi hade ett mysigt dygn för oss själva. Vi matade fåglarna, skottade och åkte pulka. Det roligaste var nog när jag sprang och han fick åka iväg med resultat = dikeskörning. Så han skrattade. Typiskt killar! Redan när de är små så gillar de fart och spänning. Sen lekte han brandman och lärde sig klättra på trappstegen. "Mormor jag tränar försiktigt" var hans kommentar när jag sa att han måste ta det försiktigt så att han inte skulle ramla ner. Sen ville han släcka elden och visst sa jag. Efter en stund hörde jag märkliga ljud och kunde konstatera att han hade hämtat vattenkannan och fyllt den med vatten och släckte elden på hallgolvet. Ja, nu brann det ju inte på riktigt men blött blev det på riktigt. Så det var att ta fram moppen. Man får tänka sig för vad man säger, blev min läxa.

En stor besvikelse blev det när det visade sig att Frida har varit skendräktig. Jag hade väl iofs börjat misstänka det men man lever ju på hoppet. Dräktigheten har därför slutat i en präktig löpning istället för förlossning. Surt...!!! Så nu triggar hon stackars Bosse vår kastrerade hankatt. Låter gör hon också men inte hela tiden som tur är. Jag vet katter som låter värre. Honung! Mattor är härliga offer att kasta sig över och krama. Köksmattan ser ut som en kanelbulle när hon är klar. Vilka idéer dom får.
Själv har jag drabbats av värsta dunderförkylningen. Blir snabbt less och rastlös på att ligga hela tiden. Ryggen vill inte heller. Gör små pass med pyssel men orken finns inte överhuvudtaget.

Näää... nu blir det soffläge igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar