tisdag 23 februari 2010

Näranaturenupplevelse


Åker hem tidigare från jobbet eftersom jag har lovat mig själv att ta det försiktigt första veckan efter sjukskrivningen. Tänker ligga på soffan och slappa. Med gosig filt uppdragen till hakan. Slötittar på TV-n och somnar sött. Då ringer telefonen! Det är grannen som undrar jag har börjat mata älgen. Känner mig smått förvirrad men han förtydligar att jag ska kika ut genom fönstret. Först ser jag en älg. Kommenterar detta men får direkt ändra statusen till två när jag kan konstatera att det står tre älgar lite här och där. Mumsandes på videbuskar, tallkvistar och annat. Avslutar samtalet med... jag måste byta objektiv på kameran. Fotar och fotar... Katterna byter fönster flera gånger för att kunna titta på dom stora hundarna :) Smyger ut för att få någon bättre bild utan fönsterblänk. När dom sedan ger sig på mina nysatta körsbärsträd inser jag att nu gäller det att handla. Annars ryker tusenlapparna snabbt. Men dom verkar helt oförstående när jag går ut och morrar på dem. Efter mycket om och men älgar dom iväg upp på ängen. En av kalvarna kan inte låta bli att tugga på en tall där det sitter en beklysning. Så vi får se hur det gick med den. Naturen är nära kan man lugnt säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar